Industrija parfema je opsežna i ima dugu povijest, koja je puna zanimljivosti i činjenica. Želite li saznati više o tome? U tom slučaju, čitajte dalje. U ovom članku smo za vas prikupili najzanimljivije informacije koje su povezane ne samo sa samim parfemima, već i s njihovim proizvođačima.
Zanimljivosti iz parfemske industrije o kojima možda niste znali
U parfemskoj industriji zaista postoji mnogo zanimljivosti. Među njima su, na primjer:
- Parfemska industrija ima bogatu povijest koja seže u staru civilizaciju. Stare civilizacije poput Egipta, Grčke i Rima koristile su parfeme uglavnom za rituale, liječenje i osobnu higijenu.
- Parfem nema datum isteka, ali njegov miris se s vremenom mijenja. Zbog toga biste ga trebali koristiti najviše 3 do 4 godine nakon kupnje, a zatim ga zamijeniti novim.
- Riječ parfem potiče od latinske riječi „per fumum“, što znači „kroz dim“. Razlog zbog kojeg su mirisi počeli označavati ovom riječju bile su bogate zabave cara Nera, koji je tijekom tih zabava u svojim fontanama prolijevao ružičasto i jasminovo ulje, a ti su mirisi zatim ulazili u zrak.
- Točan datum nastanka prvog parfema nije poznat, no zna se da je prva zabilježena kemičarka i parfumerka bila žena po imenu Tapputi, koja je živjela u Mezopotamiji oko 1200. godine pr. Kr.
- Moderni parfem (mješavina eteričnih ulja i alkohola) nastao je 1310. godine i bio je namijenjen kraljici Elizabeti. Sastojao se od ružmarina, timijana i verbene.
- Mnogi današnji parfemi ne proizvode se od stvarnih sastojaka, već od sintetičkih spojeva koji mogu oponašati mirise cvjetova, voća i drugih sastojaka.
- Osim klasičnih parfema, na tržištu se pojavljuju i takozvani niche parfemi. Njihova glavna svrha je privući zahtjevne i hrabre kupce koji traže nešto netradicionalno i originalno. Proizvodnja niche parfema nije prvenstveno komercijalna, već više kreativna, a u nekim slučajevima čak i avangardna.
Najprodavaniji parfem je Chanel No. 5
Blagovna marka Chanel spada među najprestižnije u parfemskoj industriji. Njena povijest počela je 1910. godine, kada se prvenstveno fokusirala na modu. Međutim, sve se promijenilo 1921. godine kada je marka na tržište donijela svoj ikonični parfem Chanel No. 5, koji je stvorio Ernest Beaux u Grasseu, domovini francuske parfumerije.
Chanel No. 5 postao je omiljen prvenstveno zbog toga što je bio drugačiji od većine ostalih parfema na tržištu, koji su bili tzv. soliflori, odnosno oponašali su miris samo jednog cvijeta i bili su vrlo slični jedni drugima.
Gabrielle Chanel je zato zatražila od Beauxa da stvori nešto sasvim drugačije – miris sastavljen od više različitih sastojaka. Ovaj eksperiment bio je veliki uspjeh i rodio je novu kategoriju mirisa.
Jeste li znali da…
…popularnost Chanel No. 5 značajno je utjecala i na dobar marketing? Gabrielle Chanel znala je da je najbolji način za širenje svijesti o svom parfemu i njegovu pretvaranju u luksuzni proizvod korištenje poznatih slavnih osoba. Prva takva osoba bila je Marilyn Monroe, koja se pojavila u reklami za Chanel No. 5 60-ih godina 20. stoljeća.
Dior J'adore sadrži više od 80 sastojaka
Parfum Dior J'adore jedan je od najpopularnijih koji možete pronaći u ponudi ove marke. Osim nježne ženske bočice koja podsjeća na suzu, karakterizira ga i bogat sastav. Sadrži čak 80 različitih sastojaka, od bergamota i sandalovine do jasmina, krvavog naranče i ruže. Ovo je odličan izbor za svaku ženu.
izvor: Koku.hr
Ikonična bočica Guerlain Shalimar
Blagovna marka Guerlain poznata je ne samo po jedinstvenim mirisima, već i po sofisticiranim bočicama. Parfum Shalimar dolazi u bočici čiji oblik i uzorci podsjećaju na područje Shalimar vrtova, a poklopac u obliku ventilatora podsjeća na vječnu ljepotu njihovih vodnih fontana.
CK One kao prvi unisex parfem
Calvin Klein je 1994. godine izazvao revoluciju na tržištu parfema kada je kao prva marka predstavio miris prikladan za oba spola. Iako su mnogi u početku bili skeptični prema CK One, većina ga je na kraju zavoljela. O njegovoj popularnosti svjedoči i činjenica da je za prvih 10 dana od izlaska zaradio više od 5 milijuna dolara, a sredinom 90-ih godina generirao je oko 90 milijuna dolara godišnje.
Jeste li znali da…
…parfum se na koži s vremenom mijenja i razvija? Svaki miris sastoji se od tri dijela – glave, srca i baze, koji se postupno otkrivaju. Note glave obično su nježne i ne traju predugo. Srčane note, koje su često biljne, cvjetne i začinske, zadržavaju se na koži duže. Najbolje ih osjećate nakon što note glave nestanu. Bazične note, koje uključuju drvo, amber i mošus, najduže ostaju na koži i najbolje ih osjećate nekoliko sati nakon nanošenja parfema.
Parfem čiju proizvodnju je nadgledao sam Saint Laurent
Marka Yves Saint Laurent nudi nekoliko parfema, među kojima je najpoznatiji Opium. S njegovim nastankom povezana je zanimljivost da je cijeli proces nadgledao sam Saint Laurent. Čak je pomagao u odabiru mirisa i bočice, kao i u stvaranju oglašivačke kampanje, u kojoj je sudjelovala manekenka Jerry Hall.
izvor: Koku.hr
Parfem koji je proširio poslovanje modne kuće Nina Ricci
Nina Ricci, poznata modna kuća, prvotno je prodavala samo odjeću. Međutim, kako bi proširila svoje poslovanje i obratila se svakoj ženi, 1948. godine počela je prodavati parfem L'Air du Temps. Ovaj parfem je za vrlo kratko vrijeme postao jedan od najpopularnijih na tržištu i učinio je Ninu Ricci poznatom ne samo u Francuskoj, već i daleko izvan njezinih granica.