Versace: Od talijanskog ateljea do globalnog branda

Versace: Od talijanskog ateljea do globalnog branda>

Versace je jedan od najutjecajnijih brendova u području mode i parfema. Već dugi niz godina postavlja najnovije trendove i svojim kupcima pruža određeni status i prestiž u društvu. Jeste li obožavatelj tog brenda i želite saznati više? Pročitajte naš članak.

Luksuzna odjeća kao temelj ponude

Versace je talijanska tvrtka koja se fokusira na proizvodnju i prodaju luksuznih odjeća, dodataka i parfema. Osnovao ju je Gianni Versace 1978. godine.

Gianni je imao modu i krojaštvo u krvi. Od malih nogu radio je uz svoju majku u obiteljskoj krojačkoj radionici. Međutim, 1972. godine odlučio je da je vrijeme da napusti i stvori nešto vlastito. Iz rodnog Reggio Calabria preselio se u Milano, gdje je isprva dizajnirao kolekcije za Florentine Flowers. Kasnije je radio za druge poznate brendove, zbog čega je njegovo ime počelo kružiti u modnim krugovima.

Zanimljivost

Ikonični logotip glave Meduze, koji koristi brend Versace, bio je inspiriran mozaik podom u jednoj od rimskih vila gdje je Gianni odrastao.

Godine 1976. Gianniju Versaceju u Milanu pridružio se njegov brat Santo, koji je studirao ekonomiju i trgovinu i imao vlastiti ured u Messini. Braća su zajedno s prijateljem Claudiom Lutijem počela razmišljati o osnivanju tvrtke koja će nositi Giannijevo ime. Njihov san ostvario se u ožujku 1978., kada je u La Permanente u Milanu predstavljena prva kolekcija Versace, koja je postigla veliki uspjeh.

versace-bright-crystal

Zdroj: Koku.sk

Popularnost brenda značajno je rasla.

Popularnost brenda rasla je eksplozivnom brzinom. Godine 1978. otvorena je prva Versace prodavnica na milanskoj Via della Spiga, dok je 1982. godine brend proširio svoju ponudu na dodatke, nakit, unutarnji dizajn i porculan.

Veliki preokret dogodio se i 1993. godine, kada se Donatella Versace, sestra Santa i Giannija, pridružila kompaniji.

Jeste li znali da …

… Versace je dizajnirao veliki broj odjeća za poznate osobnosti? Među njegovim klijentima bili su, na primjer, Elton John, Michael Jackson, princeza od Walesa i princeza Caroline od Monaka.

Mračna 90. godina

Kraj 90-ih godina bio je težak za Versace brend. Razlog nije bio pad prodaje ili manji interes kupaca, već atentat na Giannija, kojeg je dizajner, nažalost, preminuo. Godine 1997. poziciju kreativne direktorice preuzela je Donatella, bivša potpredsjednica tvrtke, dok je Santo postao generalni direktor.

Sljedeće godine obilježene su zanimljivim modnim komadima. Veliku pažnju privukla je Jennifer Lopez, koja je na Grammy dodjeli 2000. godine nosila ikoničnu zelenu haljinu. Prema istraživanju Daily Telegrapha iz 2008. godine, ta haljina bila je na petom mjestu među najikoničnijim haljinama svih vremena.

Pad prodaje i prodaja grupi Michael Kors

Početkom 21. stoljeća prihodi brenda počeli su značajno opadati. Donatella je pokušavala pronaći generalne direktore koji bi mogli poboljšati situaciju, ali su mnogi brzo dali ostavku. Razlog su obično bila neslaganja s obitelji Versace.

Kada je 2018. godine Versace dobio ponudu za otkup od grupe Michael Kors u iznosu od 2 milijarde dolara, Donatella nije previše čekala. Prodaja je izvršena u rujnu, a u siječnju 2019. godine, brend je postao dio grupe Capri Holdings Limited, koja u svom portfelju ima brendove poput Michael Kors i Jimmy Choo.

versace-woman

Zdroj: Koku.sk

Prvi parfem ugledao je svjetlo dana u 80-ima.

Prvi Versace parfem na tržištu pojavio se 1981. godine. Nosio je ime Gianni Versace for Women i bio je prepoznatljiv po kombinaciji orijentalnih i cvjetnih tonova. Danas ga više ne možete pronaći na tržištu, ali možete nabaviti nježniju verziju – Versace Woman. Ova parfemska voda sadrži divlju ružu, plumeriju, jasmin, bergamot, hinoki drvo, mošus, pravu ambru i druge zanimljive sastojke, zbog kojih je idealna za dnevno i noćno nošenje.

Kroz godine, Versace je stvorio mnoge ikonične parfeme. Među najpopularnijima su:

  • Versace Bright Crystal – ne dajte se zavarati njezinoj nježnoj ružičastoj boji. Unutra, u bočici, nalazite dominantan miris, koji je savršen za snažne i samouvjerene žene. U sastavu se kombiniraju granatna jabuka, drvo, ambra, mošus, magnolija, lotus, božur i ledenasti akord. Idealna je za nošenje tijekom cijele godine.
  • Versace Yellow Diamond – klasika koja nikada ne izlazi iz mode. To je toaletna voda Versace Yellow Diamond. U njenom sastavu nalaze se nerolijevo ulje, dijamantni limun, sorbet od kruške i bergamot, koji stvaraju bogat i intenzivan, ali ipak nježan i ženstven miris.
  • Versace Dylan Blue – citrusna dišava, predstavljena 2016. godine. Karakterizira je kombinacija vodnih tonova, grapefruit, listova smokve, bergamota, mošusa i drugih ugodnih aromatičnih sastojaka.
  • Versace Eros – muška toaletna voda, idealna za ljubitelje svježih mirisa. Sastav kombinira ulje mente, limunovu koru, zeleni jabuka, hrastov mah, cedar, vetiver i vaniliju, stvarajući opojnu i neodoljivu kombinaciju.
  • Versace Crystal Noir – eterična i senzualna dišava za žene, koja naglašava osobnost i savršeno upotpunjuje svaki outfit. Sadrži svježe sastojke poput naranče, božura, mošusa i gardenije, kao i teže sastojke poput mošusa i ambre. Idealna je za večernje nošenje, ili tijekom zime kada vam je potrebna izražena dišava.

versace-dylan-blue

Zdroj: Koku.sk

Versace parfemi – savršeni za svaku priliku.

Brend Versace nudi nebrojene zanimljive mirise za muškarce i žene. Većina njih je univerzalna i pogodna za nošenje tokom dana i noći, što vam pruža sigurnost da ćete sigurno pronaći parfem koji vam odgovara.

Ako vam to možda neće biti dovoljno, Versace osim klasičnih parfema i toaletnih voda nudi i losione za tijelo, gelove za tuširanje i dezodorante. Ovi proizvodi osiguravaju da vaša koža uvijek miriše predivno.