Duga povijest, širok asortiman i kvalitetni proizvodi – upravo tako mogli bismo opisati brend Chanel, koji ljudi diljem svijeta obožavaju. Iako joj je primarni fokus moda, osim odjeće Chanel nudi i jedinstvene parfeme, prikladne za nošenje tijekom cijele godine. Zanima vas priča o brendu Chanel? Nastavite čitati.
Više od stoljeća duga povijest
Brend Chanel osnovala je Gabrielle „Coco“ Chanel kada je 1909. godine u Parizu otvorila malu trgovinu šeširima. Iznad nje, u istoj zgradi, nalazio se stan njezina ljubavnika Étienna Balsana, koji je ujedno služio i kao salon za francusku elitu. Zahvaljujući tome, Gabrielle je upoznala mnoge utjecajne muškarce i njihove supruge, koje su ubrzo postale njezine klijentice.
Popularnost Chanel šešira polako je rasla, pa je Gabrielle već 1910. godine otvorila novu trgovinu na drugoj adresi. Iako je željela proširiti svoju ponudu i na odjeću, to nije mogla učiniti – sprječavao ju je ugovor o najmu koji je potpisala. Zato je u narednim godinama otvorila couture butike u Deauvilleu i Biarritzu, gdje je prodavala sportsku odjeću. Ta je odjeća imala poseban dizajn koji je ženama omogućavao ne samo da izgledaju dobro dok šeću gradom, već i da se bave raznim sportovima.
Veliki preokret u karijeri Coco Chanel dogodio se tijekom Prvog svjetskog rata. U tom je razdoblju otvorila veliku trgovinu nedaleko od poznatog hotela Ritz, gdje je prodavala prvenstveno flanelne blejzere, lanene suknje, mornarske bluze, suknje, sakoe i duge pulovere.
Zdroj: Koku.sk
Od jednostavnih do profinjenih kreacija
U prvim godinama nakon osnivanja brenda, Coco se ponajprije usredotočila na tzv. gamine stil. Bio je prepoznatljiv po mladenačkom, razigranom i pomalo dječačkom izgledu. Odjeća Chanel bila je stoga jednostavna, s čistim linijama i razigranim detaljima poput točkica ili pruga.
Sve se promijenilo 30-ih godina, kada se dizajnerica počela više priklanjati ženstvenim i profinjenim kreacijama. Ponuda brenda proširila se na ljetne i večernje haljine, pa čak i na nakit.
Jeste li znali da…
… je i 1926. godina bila važna prekretnica u povijesti brenda Chanel? Coco je u tom razdoblju dizajnirala tzv. little black dress, odnosno malu crnu haljinu, koja je postala sinonim elegancije i svestranosti. Kasnije je sama izjavila da bi svaka žena trebala imati barem jednu malu crnu haljinu – prikladnu za svaku priliku.
Osamogodišnja pauza
Na kraju rata Coco Chanel je uhićena zbog suradnje s nacistima. Iako sud nije imao dovoljno dokaza da je pošalje u zatvor, javnost je bila zgrožena. Zbog toga je dizajnerica zajedno sa svojim partnerom Hansom Güntherom von Dincklageom otišla na osam godina u Švicarsku.
Po povratku u Francusku Coco se odmah bacila na posao. No, u to su se vrijeme na tržištu pojavili novi zanimljivi brendovi i modni domovi, poput Diora. To je značilo samo jedno – izboriti vodeću poziciju za brend Chanel bilo je mnogo teže nego što je dizajnerica u početku mislila. Ipak, na kraju je uspjela – ne samo zahvaljujući modi i nakitu, već i parfemima za žene, a kasnije i za muškarce.
Ikonický parfum Chanel No. 5
Coco Chanel je jednom izjavila: „Žena koja ne nosi parfem – nema budućnost.“ Tom je rečenicom potvrdila svoju ljubav prema mirisima, koju je pretočila i u stvaranje ikoničnog parfema Chanel No. 5.
Chanel No. 5 najpopularniji je parfem na svijetu. Nastao je 1921. godine, kada je Coco odlučila svoju modnu liniju nadopuniti kvalitetnim parfemom koji bi mogla ponuditi svojim klijenticama. Za izradu parfema bio je zadužen Ernest Beaux, koji ga je nazvao po broju uzorka koji je Coco bio najdraži.
Zdroj: Koku.sk
U prvim mjesecima miris se zaista poklanjao isključivo klijenticama brenda. No, mnogi su ga toliko hvalili da je 1922. godine stigao na tržište te se, osim u Francuskoj, počeo prodavati i u drugim europskim gradovima.
Zanimljivost
Parfem Chanel No. 5 dobro se prodavao u Europi, ali je na američkom tržištu interes bio minimalan. Sedamdesetih godina, nedugo nakon smrti Coco, brend je zato smanjio broj prodajnih mjesta s 18.000 na 12.000. Istovremeno je proizvod povučen s polica drogerija, a milijuni dolara uloženi su u oglašavanje. Na taj je način stvoren osjećaj oskudice i ekskluzivnosti proizvoda, čime je započela eksplozivna prodaja i u SAD-u.
PPrvi muški parfem i ostali mirisi
Prvi muški parfem brend Chanel predstavio je 1955. godine. Nazvan je Pour Monsieur i, baš kao i No. 5, i danas je dostupan na tržištu. Parfem ima citrusne note koje se stapaju s toplim i drvenastim tonovima. U njegovom sastavu nalaze se, primjerice, sicilijanski limun, tuniski neroli, bijeli papar i kardamom.
Tijekom godina u ponudi brenda Chanel pojavilo se još nekoliko parfema. Među najpoznatijima su:
- Chanel No. 19 – ako vas ne osvoji verzija No. 5, dajte priliku hrabroj i tajanstvenoj No. 19. Očarava iznenađujućom kombinacijom cvijeća i drvenastih nota koje naglašavaju vašu ženstvenost i zavodljivost.
- Chanel Chance – nježan ženski miris u kojem prevladavaju cvjetne note poput zumbula, jasmina i perunike. Nadopunjuju ih intenzivnije komponente poput bijelog mošusa, bijelog papra, vetivera, pačulija i ambre.
- Chanel Gabrielle – miris koji nosi ime osnivačice brenda, pikantno-voćnog je karaktera. U njegovom sastavu nalaze se mandarine, ribiz i grejp, upotpunjeni sandalovinom i mošusom.
Zdroj: Koku.sk
Chanel – simbol luksuza i kvalitete
Coco Chanel stvorila je brend koji se upisao u povijest kao simbol luksuza i kvalitete. Mnogi je povezuju s odjećom i modnim dodacima, ali je svojim mirisima snažno utjecala i na svijet parfema. Isprobajte neki od njih i vi. Na vama je hoćete li odabrati klasiku u obliku Chanel No. 5 ili jednu od njezinih najnovijih mirisnih kreacija.